Veel gestelde vragen

Algemeen

Wat doet Locadream?

Locadream laat je in een verrassend voertuig de mooiste streken van ons land beleven. We loodsen je langs ongekende wegen, dwars door het hart van historische steden en tot bij kleine pareltjes in het landschap. Terwijl ons gps-systeem je de weg wijst, fluistert de audiogids je allerlei grote en kleine weetjes over de streek in het oor… Zo maak je als nooit tevoren kennis met de natuurlijke en culturele rijkdom van de streek. Ga je mee op ontdekking?

 

Administratie

Welke leeftijd en welk type rijbewijs moet ik hebben om een scooter te mogen huren?

 

Met een Belgisch rijbewijs kan je een scooter huren vanaf de leeftijd van:

 

Wie jonger is dan 23 jaar moet begeleid worden door iemand die ouder is dan 23 jaar, op vraag van de verzekering.

Heb je een buitenlands rijbewijs? Enkel wie een buitenlands autorijbewijs heeft mag een scooter huren.

 

Hoe en wanneer kan ik reserveren?

Kan ik een Locadream belevenis boeken voor mijn bedrijf of voor een groep?

Ja. U contacteert onsbest voor een evenement en offerte op maat.

 

Prijzen

Hoeveel kost een Locadream belevenis?

Je kan al een uitstap met Locadream beleven vanaf € 30 per persoon. De uiteindelijke prijs voor jouw uitstap varieert naargelang het voertuig dat je kiest, het aantal deelnemers en de duur van je uitstap.

 

Contacteer ons gerust voor een offerte op maat : sales@locadream.be of Tel : +32 16 76 68 14

 

Wat is er inbegrepen in de prijs?

De prijs voor je Locadream belevenis omvat:

Je kan ook een bijkomende verzekering onderschrijven om verzekerd te zijn voor materiële schade aan het voertuig.

Moet ik een waarborg betalen?

Rijd je een van onze vaste routes, dan hoef je geen waarborg te betalen. Als je een voertuig enkel huurt vragen wel om een waarborg.

 

Verzekeringen

Wat zijn de tarieven voor de bijkomende verzekering?

De tarieven worden vermeld als u een beleving of voertuig boekt via ons boekingssysteem op deze website.

Wat is het verschil tussen de basis verzekering en de bijkomende verzekering?

De basisverzekering is wettelijk verplicht en is inbegrepen in de prijs. Ze dekt de schade toegebracht aan derden. Optioneel kan je een bijkomende verzekering nemen voor materiële schade aan het voertuig. Eigen lichamelijke schade valt onder je eigen hospitalisatieverzekering.

Hoe sluit ik een bijkomende verzekering af?

Bij je reservatie kan je vermelden of je al dan niet een bijkomende verzekering wenst af te sluiten.

Doe je dit niet bij reservatie, heb je bij vertrek nog altijd de mogelijkheid een bijkomende verzekering af te sluiten en ter plaatse te betalen.

Routes

Mag ik van de route afwijken?

In principe niet. Onze routes zijn uitgestippeld om je optimaal kennis te laten maken met de prachtige natuur. We leiden je langs rustige wegen, die ook geschikt zijn als je kiest voor een fiets of scooter.

Hoe lang duurt een route?

Dat bepaal je zelf. Jij kiest immers zelf of je onderweg ergens stopt en voor hoe lang. Bij de routes staat vermeld hoe lang de route duurt zonder tussenstops.

Mag ik tijdens de route ergens stoppen?

Ja. Je kiest zelf waar, wanneer en hoe lang je stopt. Parkeer wel waar het wettelijk toegestaan is en zorg ervoor dat je het verkeer niet stoort.

 

Praktisch

Moet ik het voertuig terugbrengen met een volle tank?

Best wel, anders doen wij dat voor u maar rekenen daar wel een bedrag voor aan.

 

Wat breng ik mee als ik een voertuig huur? 

Mogen we van bestuurder wisselen tijdens de rit?

Ja. Elke bestuurder moet bij vertrek dan wel het bestuurdersformulier ingevuld hebben.

Kan ik vertrekken vanop een andere plaats dan de centra?

Voor groepen organiseren we met plezier andere routes of startplaatsen. We rekenen dan een meerkost aan voor het hertekenen van de route en voor het transport van de voertuigen naar de andere startplaats. Contacteer ons voor meer informatie op +32 16 76 68 14.

Mag ik tijdens de rit mijn bril of zonnebril dragen?

Ja. Zorg ervoor dat je een voldoende grote helm neemt. Een bril beschermt je ogen tegen insecten.

Mogen we onze eigen picknick mee brengen?

Natuurlijk. Je bent vrij om je route te beleven zoals jij dat wenst. We vragen je wel om lief te zijn voor de natuur: picknick enkel waar het toegestaan is en laat geen vuilnis achter.

Mag ik in T-shirt en short met de scooter rijden?

Ja, maar vergeet niet om aan je veiligheid te denken.

Mag ik mijn eigen helm dragen?

Ja, geen probleem.

In welke talen is de audiogids beschikbaar?

Bij onze routes vermelden we telkens in welke talen de audiogids beschikbaar is voor die specifieke route.

Veiligheid

Ik heb nooit met een scooter gereden. Is dat een probleem?

Helemaal niet. Onze scooters zijn erg eenvoudig te gebruiken: je hoeft immers niet te schakelen. Gas geven en rijden maar. Bovendien zorgen wij ervoor dat je je comfortabel en veilig voelt op je scooter bij je vertrek.

Wat is de maximumsnelheid van de scooters? 

De scooters op benzine halen tot 50 km per uur. De elektrische scooters gaan tot 25 km per uur.

Mogen we met twee op de scooter?

Ja, dat mag.

Is er risico op zonnebrand?

Ja. Vergeet bij zonnig weer zeker je zonnecrème niet.

 

Kinderen

Mogen er kinderen mee?

Zeker. Kinderen vanaf 5 jaar zijn welkom op je Locadream belevenis, als deze beleving met een wagen is. Voor de scooters, vespa's en electrische scooters, geldt de minimuleeftijd van 10 jaar.   

Huur je een wagen, moet je rekening houden met volgende beperkingen: een autostoel kan niet geïnstalleerd worden op de achterbank van onze wagens, omdat daar geen driepuntsgordels voorzien zijn.  Autostoeltjes kunnen alleen op de passagierszetel vooraan op correcte wijze geïnstalleerd worden.  Babyzitjes (type Maxi Cosi) kunnen NIET in de wagens geïnstalleerd worden, ook niet vooraan op de passagierszetel.   

Om veiligheidsredenen kunnen we ook niet toelaten dat er meer dan twee kinderen plaatsnemen op de achterbank van de wagens, omdat er maar twee veiligheidsriemen voorzien zijn.

 

Betalen kinderen hetzelfde tarief?

Kinderen tot 12 jaar mogen gratis achterop de scooter.

 

Wijzigingen en annulaties

Ik wil mijn reservatie volledig annuleren, voor een andere reden dan slecht weer. Kan dit? 

Tot één maand voor de voorziene datum kan dit zonder meerkost of administratieve kost.

Annuleer je je reservatie binnen de maand voorafgaand aan je geplande uitstap, dan rekenen we een vergoeding aan van 15%. Wanneer je je reservatie binnen de week voorafgaand aan je uitstap wil annuleren, rekenen we een annuleringsvergoeding aan van 50%.

Uitzondering: in geval van overmacht (medisch attest, overlijden, ongeval, …) kan je je uitstap verplaatsen naar een andere dag.

Wat als het regent?

Contacteer zeker je Locadream opstartpunt om de weersomstandigheden op je route te kennen. Het weer kan van streek tot streek erg variëren. Bij uitzonderlijk weer kan de boeking verplaatst worden zonder kosten en volgens beschikbaarheid van voertuigen. Kan het extreem slechte weer jou niet tegenhouden? We stellen graag - indien nodig en voorhanden - onze andere voertuigen ter beschikking om er een fijne uitstap van te maken.

Ik wil de datum van mijn reservatie wijzigen. Kan dit? 

Tot één week voor de geplande datum kan je je uitstap zonder meerkost of administratieve kost verplaatsen, onder voorbehoud van beschikbaarheid op de nieuw gekozen datum. 

Verplaatsingen die doorgegeven worden binnen de week voor de oorspronkelijke datum zijn verbonden aan een administratieve kost, tenzij wanneer deze verplaatsing een gevolg is van slechte weersomstandigheden.  Ook hier vragen we in het geval van slecht weer telefonisch contact op te nemen met het Locadream opstartpunt. 

Alle verplaatsingen van reservaties moeten binnen hetzelfde seizoen gebeuren: verplaatsen naar volgend jaar kan dus niet.   In het geval dat je tijdens het lopende seizoen geen geschikte datum meer vindt, wordt een tegoedbon opgemaakt.

 

Ik wil het aantal deelnemers of voertuigen wijzigen. Kan dit? 

 

Dit kan eenvoudig en kosteloos tot zeven dagen voor de gereserveerde datum.  Hou er hierbij altijd rekening mee dat dit steeds onder voorbehoud van beschikbaarheid van onze voertuigen is. 

Tot één week voor je geplande uitstap kan dit zonder meerkost of administratieve kost. 

Voor wijzigingen binnen de week voor je uitstap, zal een administratieve kost gerekend worden. 

 

Wil je je reservatie wijzigen omwille van slecht weer (je reserveerde scooters, maar wil liever met wagens rijden, bijvoorbeeld), kan dit indien er voldoende voertuigen beschikbaar zijn.  We vragen dan wel telefonisch contact op te nemen met het Locadream center, zodat we de beschikbaarheid kunnen nakijken en de juiste voertuigen voor jou klaarmaken.  De eventuele meerkost dient ter plaatse afgerekend te worden bij het vertrek.


link facebook link twitter